lørdag 10. november 2007

Being John Malkovich in Berlin


For oss som har sett filmen Being John Malkowich er det all grunn til, nok en gang, å stoppe opp her i Sophienstrasse. Plutselig dukker denne døra, eller porten opp, vesentlig lavere enn alle de andre nedover og oppover i gata. Assosiasjonene melder seg. I filmen var det jo bare å stupe inn gjennom den lille døra og så raste en inn i, ja, var det ikke nettopp hodet til John? Kan en gå inn denne døra i Sophienstrasse? Og hva vil skje om en gjør det?
sidsel

1 kommentar:

Fionavar sa...

Herlig film, jeg vil inn i hodet paa John Malkovich. Han som en gang paa Filmteaterert spurte meg etter veien til Saga kino paa ett veldig hoflig vis og jeg klarte altsaa bare en halv setning for jeg saa opp og saa at det var John malkovich som snakket til meg. Jeg ble stum, og kunne bare peke. Han smilte, takket pent og gikk sin vei saann litt hoderistende ... Og jeg min idiot var stum i flere minutter